dag drie en vier - Reisverslag uit Kunszentmiklós, Hongarije van hongarije 2005 - WaarBenJij.nu dag drie en vier - Reisverslag uit Kunszentmiklós, Hongarije van hongarije 2005 - WaarBenJij.nu

dag drie en vier

Door: Hongarijegroep

Blijf op de hoogte en volg hongarije 2005

03 Mei 2005 | Hongarije, Kunszentmiklós

hallo allemaal,

Helaas konden we gisteren niet schrijven door omstandigheden, maar hier komt het volledige verslag.

Maandag:

Na een vroeg ontbijt (8 uur) gingen we opweg naar de bergen, de Karpaten. In 3 busjes en een auto gingen we met een enorme groep op stap. Na ongeveer twee uur rijden kwamen we aan op de plek die we niet snel zullen vergeten...
Het leek een rustige wandeling langs een beekje, maar niets was minder waar. Die stevige schoenen die vies mochten worden bleken echt nodig. We begonnen met een slingerende klautertocht over een smal stroompje, maar deze werd steeds ruiger en op een gegeven moment moesten we zelfs een aantal watervallen beklimmen. De kettingen die daar hoorden te hangen waren vaak verdwenen, waardoor de Hongaarse jongens ons vaak naar boven moesten hijzen en een aantal naar beneden gleden. Maar iedereen is heelhuids boven gekomen. Gelukkig was de terugtocht een stuk rustiger. Maar de hitte van bijna 30 graden maakte het een ware hel.
Na deze survival gingen we nog langs een kasteel, waar we aardig wat Nederlanders tegen het lijf liepen.
Deze avond hadden wij eigenlijk moeten koken, maar omdat er geen ovens waren, en we pas tegen achten bij de school kwamen, werd er Hongaars gekookt. In een enorme ketel wer er buiten een soort aardappel-paprika prut gekookt, wat na deze inspannende dag erg smaakte.
En het is nog lang roerig geweest in het jongenskamp...

Dinsdag:

Deze dag is nog warmer dan de vorige. Vandaag gingen we naar Boedapest. We begonnen met onze wandeling op het monumentale plein. Na een lekkere picknick in het park gingen we met de metro naar het centrum. Daar kreeg iedereen twee uur vrij om inkopen te doen.
De hitte werd yo erg dat er werd besloten om terug te gaan en te zwemmen.
's avonds aten we in het restaurant en we hadden een gezellig afscheidskampvuur.

Nu gaan we slapen of niet... en we zien jullie morgen weer!

• 03 Mei 2005 - 20:38

Heleen:

Zo, en Eelco vol in de picture.
    Wat een mooie reis maken jullie, zeg.
    Ik denk dat er veel verhalen mee naat huis komen en aan de foto's te zien, dat was best spannend gisteren.
    Wat een leuke manier om met jullie mee te leven.
    Eeb goede tyerugreis gewenst en tot morgenochtend vroeg.

• 04 Mei 2005 - 16:24

Reinier En Irma:

alles weer heelhuids thuis, voldaan en met veel goede herinneringen.
    Onze vriend hier is wel een beetje afgepeigerd.
    De verhalen komen later wel. De leiding hartelijk bedankt voor de goede zorgen. ook alle andere voor de leuke reacties op deze site.

m vr gr Reinier en Irma

• 04 Mei 2005 - 17:05

Betty En Foort:

We hebben vele verhalen gehoord over het klimmen op de rotsen tot het wc rol werpen bij de meiden graag ideeën of suggesties voor het verspreiden van foto's en filmpjes etc.
    Jaïr heeft het ontzettend goed naar zijn zin gehad en voor de volgende reis is hij zeker van plan om weer mee te gaan.
    Nogmaals dank aan de leiding voor de voor treffelijke wijze waarop jullie alles hebben ge- organiserd en er een groot succes van hebben gemaakt
    groeten van Betty en Foort

• 04 Mei 2005 - 17:42

Nienke & Ben:

Hallo jongelui! Zijn jullie ook zo slaperig? Vanmiddag heb ik een paar uur geslapen. Heerlijk. Ik hoop dat jullie ook gauw weer uitgerust zijn. Is iedereen ook van zijn zere oren af? Gelukkig hebben we nog een paar dagen vrij. We mogen terugkijken op vier schitterende dagen. Mijn complimenten voor de manier waarop jullie je hebben gedragenin het vliegtuig, bij de gastgezinnen, in de school en tijdens al die lange ritten in de busjes. Leuk ook hoe jullie met onze Hongaarse gastgevers zijn omgegaan. Ik vond het weer een hele ervaring om even in een ander land en onder heel andere omstandigheden te leven. Als je nu iets over Hongarije leest dan weet je uit ervaring hoe het daar is. Het zou leuk zijn als jullie een paar leuke foto's op deze site zetten, dan kunnen we nog een keer nagenieten. Maar voor nu: goed uitrusten en verhalen vertellen (net als Hidde). Groeten!!

• 04 Mei 2005 - 19:17

Bram En Ineke:

Een beetje koud in Nederland,maar voldaan en vermoeid weer thuis!
    De leiding heel erg bedankt!
    Misschien tot een volgende keer! groeten Fam.Weinreich

• 05 Mei 2005 - 20:16

Jeanne Joustra:

Beste allemaal

Ik lees wel dat alles leuk verlopen is. De paardenshow komt ons ook bekend voor, maar wij moesten er ook een borrel bij drinken met die hitte toen, stiekum in het gras omgekiept. ha/ha
    Een leuk verslag! we hebben de foto's gezien gr. van Gellius en Jeanne