weer een dag verder... - Reisverslag uit Kunszentmiklós, Hongarije van hongarije 2005 - WaarBenJij.nu weer een dag verder... - Reisverslag uit Kunszentmiklós, Hongarije van hongarije 2005 - WaarBenJij.nu

weer een dag verder...

Door: Hongarijegroep

Blijf op de hoogte en volg hongarije 2005

01 Mei 2005 | Hongarije, Kunszentmiklós

hoi iedereen

Vandaag was weer een drukke, vermoeiende maar zeer leuke dag. We begonnen om 9 uur met de kerkdienst, het is vandaag zowel moederdag als de feestdag 1 mei, dus daar werd veel aandacht aan besteed. Kinderen zongen liedjes en droegen gedichten voor in de dienst, erg knap. Ook wij gingen zingen, dit ging best aardig.
Na de kerk ging iedereen weer naar zijn gastgezin waar een feestmaal werd geserveerd. De leiding had andere verplichtingen, zij kwamen namelijk op de radio, puszta radio, de regionale zender.
Na het eten verzamelden we bij een dorpsfeest, waar gezongen, gedanst en gesport werd. Deze sporten waren motorcross, voetbal en riddergevechten. Aan de laatste twee hebben we ook meegedaan.
Samen met de Hongaarse jongeren hebben we ook gevolleybald in het gymnasium.
Na deze zeer uitputtende activiteiten op deze veel te warme dag, kregen we een rondleiding door het kerkelijkcentrum. Vervolgens hielden we een korte dienst in onze eetzaal, met een opdracht om elkaar beter te leren kennen. Elke twee Nederlanders gingen praten met een Hongaar en achteraf werden we 'overhoord'.
We hebben heerlijk spaghetti gegeten en nu zijn we aan het uitbuiken en ontspannen, want morgen moeten we er weer om half acht uit. Dan gaan we naar de bergen en een kasteel...

slaap lekker en tot morgen

• 01 Mei 2005 - 20:16

Heleen:

Jammer, ik ben net te laat.
    Zo te zien vermaken jullie je wel. Lezen jullie onze mailtjes ook?
    Hier was het ook een mooie dag. Hanneke Kamper heeft jullie mail van gisteren voorgelezen. Dus de gemeente kon een beetje meeleven. Komen er nog meer foto's?
    In Nederland gaat alles prima. Voor de Feijenoordfans: verloren van Heereveen. Verder geen bijzponder nieuws. Ben benieuwd naar jullie verhaal morgen.
    Groetjes

• 01 Mei 2005 - 20:53

Ben:

Hallo allemaal thuis. Natuurlijk lezen we jullie reacties allemal. Het lijkt hier wel een internetcafe! Als we s avonds klaar zijn met het programma zitten we met tien man in het computerlokaal van school (IN DE VAKANTIE!)De sfeer is hier prima. We laten ons lekker verwennen door de Hongaren. We komen wel kilo's per dag aan van al dat eten. Over een kwartiertje stoppen we ermee en gaat het alarm weer op het lokaal. Morgen gaan we naar de bergen, dus echt iets voor mij. Groeten van ons allemaal.

• 01 Mei 2005 - 22:41

Arie En Heleen:

Hallo allemaal,
    Leuk om iedere dag even te lezen,wat jullie beleefd hebben. Eelco ga ook eens voor de camera staan,we hebben je nog niet gezien. veel plezier vandaag. Groetjes.

• 02 Mei 2005 - 05:51

Reinier En Irma:

fijn dat jullie zo gastvrij zijn ontvangen en het weer meezit. ook hier hebben we geen klagen gisteren een eerste stranddag beleefd en wat denk je meteen weer verbrand.
    De leinding is op de radio geweest, een geheel nieuwe ervaring denk ik. Daar moet je hier een moord voor plegen om zendtijd te bemachtigen.
    konden jullei daar met de taal een beetje overweg, en wat werd jullie zoal gevraagd.
    Wees voorzichtig met het uitbuiken. En veel wandelplezier toegewenst voor vandaag.
    groetje r en i

• 02 Mei 2005 - 06:53

Ineke En Bram:

Volgens ons hebben jullie het geweldig daar.
    Dat zingen van jullie had ik wel willen horen!Gaan jullie dat bij ons in de kerk ook doen?
    Ook de riddergevechten had ik wel willen meemaken,hebben jullie daar geen foto's van?
    Veel plezier vandaag in de bergen!
    P.s. Har eet je niet te veel paprika!

• 02 Mei 2005 - 13:46

Betty En Foort:

Zo te horen en zien gaat het bij jullie zeer voorspoedig en leuk.
    Jaïr laat ook eens wat van je horen en probeer je foto's te mailen dan kun je je camera weer gebruiken
    groeten aan iedereen van Betty en Foort

• 02 Mei 2005 - 14:21

Alle Kampertjes En Marijke:

Leuk dat jullie het allemaal zo naar je zin hebt. Hillie, jammer dat je je mobiel bent vergeten.Maar zo hebben we, via Marijke, ook contact.Leuke foto van jullie in dat doel. Hebben jullie genoten op de Poeszta. Blijf genieten met elkaar. En nu even voor Hilde en Inge, met ons en jullie vee is alles goed. Heel veel liefs en dikke knuffels, ook van Marijke.

• 03 Mei 2005 - 05:41

Reinier En Irma:

Heden morgen nog geen nieuw bericht van jullie belevenissen. Waarschijnlijk zijn de beentjes een metertje korter geworden door het vele wandelen. En dan uiteraard laat en afgepeigerd weer terug.
    Vandaag Budapest bezoeken, een fantastische stad, geniet vooral van het uitzicht vanaf de burcht op de witte parlementsgebouwen. Deze zijn deze zomer gratis te bezoeken vanwege de toetreding van Hongarije tot de EU.
    Wat nog echt van de oude tijd is, is het trammetje van wat van de burcht naar beneden gaat naar de Donau. Dit trammetje bevind zich bij de kettingbrug over de Donau, en die kun je niet missen. Voor een paar forint maak je een ritje.
    Als je de Hongeren vraagt naar de HEV belandt je er vanzelf midden in.
    kijk wel uit voor zakkenrollers,ook dit fenomeen kunnen zij immers.
    Veel plezier, goed weer en vannavond zullen de beentjes wel afgesleten zijn tot stompjes.

Groeten Reinier en Irma

• 03 Mei 2005 - 07:08

Heleen:

Vanmorgen belde Ben mij. Het was gisteren niet mogelijk om in de school te komen, vandaar geen nieuws.
    De jongelui hebben gisteren zich ware bergbeklimmers getoond en gevaarlijke toeren uitgehaald in het berggebied. De touwen waren er voor nodig, dus jullie kunnen trots op je kinderen zijn. Ook hebben ze een kasteel bezocht.
    Gisteravond hebben de jongelui een maaltijd voor hun gastgevers voorbereid.
    Het was allemaal weer prima voor elkaar.
    Vandaag wordt Budapest bezocht. Het weer is prima: 25graden en de stemming is nog steeds goed. Een hartelijke groet voor jullie allemaal, via Ben.
    Ze proberen vanavond de school weer binnen te komen voor nog een laatste bericht.

• 03 Mei 2005 - 09:17

Bea&Edward:

Helaas geen bericht op de site. Betrap mezelf erop dat ik het toch erg leuk vind om zo op de hoogte te blijven van het twaalftal.Kijk toch elke dag even wat er geschreven is en wat zij hebben mee gemaakt, Bedankt Heleen voor het tel. berichtje van Ben ook zo blijven we bij. Nou dit is de laatste dag geniet er met volle teugen van en ik zie jullie morgen weer groetjes

• 03 Mei 2005 - 12:59

Jan En Rigt:

lieve allemaal
    wat leuk om alles zo mee te maken;het lijkt wel of we zelf mee zijn.Aan de foto"s te zien hebben jullie mooi weer en lekker te eten.Leuk dat bergklimmen of waren jullie uitgeput? anders kunnen jullie allemaal meelopen met de sponsorloop van Nienke naar de duinen.
    Lisnne, we hebben je nog niet gezien.
    veel liefs voor iedereen, ook namens Hilda en Tjitske.

• 03 Mei 2005 - 19:43

Bram En Ineke:

Hoi allemaal,nog een laatste berichtje van ons.
    Hoe was het in Budapest?
    Leuk om het op deze manier een beetje mee te beleven en te zien(foto's)
    Kwam je goed aan je trekken Harmen met die touwen in de bergen,je wilde toch altijd klimmen(steile wand).
    Nu nog een kort nachtje,de wekker op 4.00uur?
    Goeie reis terug,en tot morgen! Bram en Ineke
    Har ook de groeten van Oma,Opa,Beate en Rheneir.