Eerste bericht - Reisverslag uit Kunszentmiklós, Hongarije van hongarije 2005 - WaarBenJij.nu Eerste bericht - Reisverslag uit Kunszentmiklós, Hongarije van hongarije 2005 - WaarBenJij.nu

Eerste bericht

Door: Hongarijegroep

Blijf op de hoogte en volg hongarije 2005

30 April 2005 | Hongarije, Kunszentmiklós

Hallo ouders en andere belangstellenden,

Hier volgt het eerste bericht vanuit Hongarije. In het fotoboek kunt de eerste en tweede dag van ons bezoek bewonderen.

De eerste avond kwamen we laat aan, want we hadden 40 minuten vertraging, een beetje moe kwamen we om 1 uur aan, na heeeeeeeeeel veeeeeeel koekjes en broodjes lagen we rond half drie in bed. We hebben een jongens en een meisjeskamer met elk zes bedden en eigen douche en toilet. De leiding slaapt deels bij de dominee en deels op een kamer bij ons in de school.
Na een korte nacht stond om half tien een lekker ontbijt klaar. Dat was onze eerste kennismaking met worst en paprika. Gelukkig hebben we ook hagelslag en pindakaas bij ons. Daarna rijden we naar een paardenshow en zijn we in koetsen naar de Donau gereden. We hebben ook zelf op een paard of ezel gereden. Hartstikke leuk!
In de loop van de middag hebben wij bij gastgezinnen gegeten, dit was best spannend en we werden behoorlijk volgestopt. Om zes uur waren we terug in het kerkelijk centrum, daar hebben we nagedacht over hemelvaart en hebben we samen met Hongaarse jongeren het woord POWER uitgespeeld. Tijd om weer te eten! Dit deden we met de Hongaarse jongeren in de eetzaal van de school.
En nu zitten we in het computerlokaal (waar het alarm afging en de politie op de stoep stond...) een stukje voor jullie te schrijven.

Tot morgen, viszlát!

Dirk, Eelco, Hidde, Jair, Marc, Harmen, Lisanne, Nienke, Renske, Hilde, Inge, en Stefanie

• 01 Mei 2005 - 05:56

Reinier.:

dat jullie laat aankwamen wisten we al maar hoe is het weer. Ik hoorde dat de dagen voor jullie komst het regenachtig weer was en koud. maar op de foto,s liggen jullie al te zonnen aan de Donau.
    En is hij breed of niet.
    Hoe vonden jullie de paarden show, magtig wat ze allemaal met die beesten kunnen. ik weet niet of jullie er uitleg bij gehad hebben, maar in vroeger tijd toen de hongaren over deze grasvlaktes graasden en verschillende volkeren elkaar bestreden was het noodzakelijk onzichtbaar te zijn voor de vijand. maar in een landschap zonder bomen en rotsen is het lastig verstoppen. Vandaar dat ze de paarden leerden leggen op comando als er onraad verwacht werd. Als je over zo'n grote vlakte kijkt zie je op afstand een liggend paard over het hoofd. Vandaar dat ze deze traditie en show in ere houden vanwege de achterliggende geschieddenis

groetjes Reinier.

• 01 Mei 2005 - 08:09

Heleen:

Hoi Allemaal,

Als het goed is, zitten jullie op dit moment in de kerk. Dat geldt ook voor mij, maar ik schrok wakker van de kerkklokken (10 over half 10) en moest toen nog de mededelingen maken. Ik heb jullie bericht uitgedraaid en Hanneke zal het voorlezen.
    Leuke foto\'s staan er al op, zo kunnen we echt meeleven. Ik ben benieuwd naar jullie verdere \"avonturen\". de groeten aan allemaal, vooral aan Ben natuurlijk!
    Vandaag is het weer hier prachtig!

• 01 Mei 2005 - 10:25

Bea&Edward:

He jongens,
    Volgens mij hebben jullie het erg naar je zin en is het zo te zien erg mooi weer. Bij ons is het nu ook mooi weer dus lekker zonnen Maken jullie ook foto's van de gastgezinnen en ook van de slaapgelegenheden.Ben hier erg nieuwsgierig naar... (dit is ook bedoeld voor Marc & Stefanie) Nou veel mooi weer en heel veel plezier en lol

• 01 Mei 2005 - 18:55

Bram En Ineke:

Dat hadden we wel willen zien met het alarm dat afging,waar de politie op afkwam.
    Ze dachten zeker dat jullie computers aan het stelen waren!
    Leg dat maar een uit in't Hongaars.
    Jullie hebben trouwens best een vol programma,maar wel leuk!
    veel plezier en wel-ter-rusten allemaal!

• 02 Mei 2005 - 11:47

Thessa En Familie Zeldenrijk:

From: Thessa Zeldenrijk
    To: www.hongarije2005@waarbenjij.nu
    Subject: hier in nederland
    Sent: maandag 2 mei 2005 13:31:46
    hey wijffie,we zijn blij dat je het zo leuk heb in hongarije maar van mij mag je nu wel weer terugkomen hoor!!!
    Met koninginnedag hebben papa en mama met remy op de markt gestaan en ik moest werken en moek doen en daarna zijn jerrel en ik in slaap gevallen.
    Wel raar een koninginnedag zonder jou,volgend jaar gewoon weer in nederland vieren he????
    Met speedy,jequa en moek alles goed alleen jequa roept steeds dat ze je mist haha.
    Nou lieverd ga plezier maken daar en hou ons op de hoogte he!

Love you
    Knuffel en kus je grote zus